
 

SABC 8 outraged over Bosasa funding allegation

The so-called SABC 8 has outright rejected claims that it benefited from a R100,000 donation by state capture-implicated
Bosasa to cover their living expenses while suspended by former SABC COO Hlaudi Motsoeneng.

Embed from Getty Images

“The SABC 8 has learnt with dismay and disgust, the attempts to associate us with the Bosasa affair,” the remaining
journalists said in a statement.

The statement is in response to a report by Times Live late on Tuesday stating that Bosasa allegedly donated R100,000
toward a crowdfunding campaign to assist the SABC 8 journalists in 2016.

This reportedly emerged in an email in which a senior Bosasa official instructs other officials to make the payment.

Read the full article at DailyMaverick.co.za.

Bosasa did not donate to SABC 8
23 Jan 2019

https://www.bizcommunity.com/
http://www.gettyimages.com/detail/1085779670
https://www.timeslive.co.za/news/south-africa/2019-01-22-leaked-e-mail-did-bosasa-donate-r100k-to-journo-fund/
https://www.dailymaverick.co.za/article/2019-01-23-sabc-8-outraged-over-bosasa-funding-allegation/
https://www.bizcommunity.com/Article/196/422/186571.html
https://www.bizcommunity.com/ContentShare.aspx?ct=1&ci=186571


 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com


	SABC 8 outraged over Bosasa funding allegation
	Bosasa did not donate to SABC 8


